* Anton mejlar om att Twingly kopplas på i Lindex nätbutik. De har också möjliggjort för bloggarna att klippa in bilder från butiken i blogginlägg. Jag gillar Lindex eftersom de har fattat vilken tyngd modebloggarna faktiskt har bland den grupp konsumenter som Lindex tidigare inte har haft men definitivt vill nå: de unga tjejerna. Det enda jag nu saknar på Lindex sajt är en widget som visar de tio varorna från varje avdelning som bloggarna mest har länkat till.

* Älskade Vassa Eggen har varit min bästa kompis den här veckan. I dag berättar Olle om sajten Reinventing classifieds som vill ta de traditionella radannonserna med in i framtiden. Vi vet redan att de inte kommer att överleva i tidningarna och då är sajten ett fint initiativ. För mig som jobbar med Rubbt är den nog speciellt intressant men jag har inte hunnit gräva ner mig i den än. Återkommer kring den här frågan framöver.

* Titt som tätt skrivs det i branschpressen om Douglas Roos och Patrik Sandbergs “hemliga projekt” som antas vara en nyhetssajt/nättabloid som ska heta Nyheter24.se. I dag skriver DM att journalisterna som bidrar med material till sajten ska få betalt per klick och att det ska vara en rewritesajt. Rewritesajt känns mesigt och ofräscht. Varför inte prova att göra en helt användargenererad nyhetssajt istället och se hur det fungerar? Varför inte prova något helt nytt istället…