Igår var det dags för en ny utgåva av Whats Next in New Media, som jag tror är det fullständiga namnet på panelen. Den här gången samlades Karin Adelsköld, Miriam Olsson, Fredrik Wass och jag. Tomas Wennström försökte leda oss med fast hand genom ämnen som Bloggy, Annonskartan, Spotify, gamla Sunet-katalogen som blivit uppköpt etc. Det brände till lite runt frågan om bokbranschen som via en tung diskussion om e-papper landade i att vi nog trots allt var ganska överens. Tomas fick förmodligen redigera ganska hårt efteråt, det var en lite mer uppsluppen panel än vanligt. Hoppas det upplevs som positivt, det var iaf roligare att delta i den… Lyssna här.

Så i morse var det en helt annan sak som slog mig. Det mest intressanta med gårdagens panel var nog egentligen att ingen tyckte att vi skulle prata om Aftonbladets mobiltaggar. Det var i alla fall ingen som kom på tanken att föreslå det. Det var ju onekligen veckans stora lansering. Så om inte min mamma (som är enablad men sval) bryr sig, om inte K som är mitt i branschen bryr sig, och om inte ens ett gäng nyamedier-nördar bryr sig – vem ska då bry sig? Jag har inte blivit mindre skeptisk. Och fortfarande är det ett ”tyvärr” i den meningen.

För övrigt firade jag igår min nionde What’s Next-panel och vill passa på att ge en eloge till Tomas och Kristin. Inte bara för panelerna utan för allt det arbete de lägger ner och för alla smarta idéer de kommer med. You rock, men det har jag ju sagt förut