Don’t talk the talk

… om du inte tänker walk the walk. Det där med trovärdighet är viktigt. Här är ett exempel på hur lätt det blir fel.

Får erbjudande att gästblogga på www.framtidenshandel.se

  • Läser: ”Vår ambition är att bloggen skall vara oberoende och bidra till att sprida kunskap och inspiration utan att ta ställning till något specifik plattform, lösning eller leverantör.”
  • Förslår: en text om det community som finns runt grundpelare som magento, bigfish, oscommerce, spreecommerce, opencart och hundratals andra open source-lösningar.
  • Får svar: ”Jag har stämt av din idé med min chef som dessvärre inte tyckte att temat med open source riktigt passar med det erbjudande som vi på Fiwe har i dagsläget. Vi undrar därför om du kunde skriva något istället om hur företagen kan/bör använda sociala media för att stärka sina varumärken och bygga trovärdiga relationer med sina kunder.”
  • Undrar: ser de verkligen inte den oerhörda ironin i det svaret?

3 thoughts on “Don’t talk the talk”

  1. Aj. Inte så bra. Det här lilla ordet oberoende ska en hantera med försiktighet. /Mathias

    Reply

Leave a Reply