Här kan du se förmiddagen, med Katarina Graffman, Anna Caracolias, Kristina Alexanderson och Isabella Löwengrip. Jag blir så lycklig av att få jobba med intressanta och spännande människor. Underbart. Gerilla-tv (som vanligt skötte jag allt själv;) tack vare vännerna på Bambuser.
Och här är den gamla texten, som förklarar upplägget…
Det händer inte sällan att jag hjälper till med att sätta ihop konferenser och andra stora och små möten. Det är alltid lika roligt att se en mix av människor växa ihop till en helhet. Men jag har nog aldrig varit så nöjd som nu…
Den 29 april kl 09.00 sätter vi igång ”New generation marketing” (nu tredje succéåret;) på Dunkers Kulturhus i Helsingborg och jag tycker du ska komma dit. Signa upp här, det är verkligt billigt, och rent självkostnadspris.
Det hela avslutas med en lunch kl 12-13, men vi kanske vill fortsätta? Löst snack och vin på Dunkers trappa efter lunchen – kanske i synnerhet om vädret håller i sig? Hojta i kommentar om det finns intresse för en eftersittning, helt utan agenda.
Temat är alltså ”Människor, maskiner, medier och megastjärnor” och det representeras av fyra av Sveriges absolut mest intressanta, spännande och rakt av härliga människor.
@inculture Katarina Graffman, Filosofie doktor i antropologi, har de senaste åren genomfört ett flertal etnografiska studier av mediekonsumtion bland unga användare. Hon arbetar på uppdrag av några av de största medieföretagen i Sverige. Vad gör egentligen människorna idag? En sak vet vi, mobilen är oerhört viktigt för dem, så det leder oss till…
@caracolias Anna Caracolias, grundare och VD för Adimo – som är ett företag som är experter inom mobilitet, områdena inkluderar teknik, strategi, affärsutveckling och användargränssnitt. Anna berättar om de magiska mobila maskinerna och hur mobilen är närmare oss än våra närmaste. Vad händer när vi använder den hela tiden? När vi inte bara konsumerar utan också producerar…
@kalexanderson Kristina Alexanderson är vår expert i landskapet fyllt av egenproducerade medier. Kristina är projektledare för .se|webbstjärnan och arbetar med att stimulera skolelever att publicera sitt skolarbete på webben. Hon är skolombudsman för Creative Commons i Sverige och berättar om delande och creative commons. Sharing is caring. Men om alla talar, vem ska lyssna? Om alla producerar, vad är det som gör att vissa sticker ut mer än andra?
@lowengrip Isabella Löwengrip sticker onekligen ut mer än andra. Sveriges vassaste megastjärna. Hon driver en av Sveriges största bloggar med 300 000 unika läsare i veckan. Isabella driver även fyra aktiebolag och startade det första som 16 åring. Förutom företagen så läser hon en MBA på Lorange institute of business i Zürich och skriver på sin andra bok. Isabella talar om vad det är som gör att vissa sticker ut och vad som gjort att hon är där hon är idag. Och kanske får vi höra något om superaktuella tidningen Egoboost.
Det blir fan inte bättre än så här ;)
Disclaimer Transparens: Jag är med och arrangerar, men det här uppdraget gör jag pro bono. Dels för att jag tycker Marknadsföreningen i Helsingborgsregionen är helt makalös, men framför allt för att få tillfälle att dra ihop ett sådant här dreamteam. På hemmaplan dessutom. Bliss!
Uppdatering: Jag kommer att brygga ihop förmiddagen med en egen twist på Thomas Baekdals fina ”Marketflow – Where is everyone?”. Vill du veta hur det hänger ihop så har jag lagt ut ett bambuserklipp på morgonen den 27/4. Tyck gärna till.
Uppdatering: Helt orelaterat. Jag har kommit att använda ”disclaimer” på ett sätt som jag efter påpekande inser inte är klockrent. Därför har jag nu ändrat till ”transparens” istället. Tack till alla som tog diskussionen. Det är underbart med alla dessa krokiga och lärande samtal. Mer av det slaget, både före, efter och under den 29 april ;)
Väldigt spännande samling föreläsare. Föstår inte riktigt din brasklapp. Den får det att verka som om du har ngt att skämmas för. Vad skulle det vara?
Hmm, du har rätt. Det var inte menat som en brasklapp utan mer som en öppenhetsdeklaration. Jag är med och arrangerar, jag är part i målet. Typ. Att jag pratar pro bono är för att i nästa steg inskärpa att jag inte hyllar den här lineupen för att jag har betalt för det.
Men du gav mig något att tänka på. Tack!
Superbt att lineup bara är kvinnor. Liten vänlig spark till SIME? :)
Nja, jag började med temat som jag tyckte var en kul twist. En resa genom medielandskapet liksom. Sedan var det ganska klart vilka jag ville ha med. Det har definitivt inte varit någon kvotering.
Men det känns onekligen helt otroligt lyxigt att alla förstanamnen tackade ja, så slapp jag fylla upp med en massa medelålders män ;)
Det låter som en trevlig tillställning!
MatsRG
Bara för sakens skull, Blondinbella har 196 000 Unika Webbläsare per vecka = ca 130 000 läsare.
Är inte med på varken din matematik eller dina siffror
http://sis-index.se/site-information/10078/
Låt mig då förklara. Siffran du hänvisar till är totalsiffran för hela Spotlife.se, som inkluderar ca 30 olika bloggar. Här är Blondinbella särredovisat: http://www.tailsweep.se/partners/blondinbella_isabellaloewengri_5
Och snittet på en blogg är ca 1,5 enheter per person. = 196 000 Unika Webbläsare = ca 130 000 unika _läsare_.
Tack för uppgiften, ska kolla ett varv till. De har ju en redovisning för spotlife här också http://sis-index.se/site-information/10481/
Det är deras ‘öppna bloggplattform’ som redovisas separat, lanserades samtidigt som trafiken drog igång i din länk:
http://twilightsaga.se/spotlife-invites-1/
Men dessa bloggar har alla en och samma pagetracker:
http://spotlife.se/info/spotlifebloggar/
Antagligen har Blondinbella själv ingen aning om att det är upplagt på detta vis.
Hon har fortfarande en extremt stor blogg, men inte SÅ stor. Vecka 17 hade hon 181 680, färsk siffra.
http://spyonweb.com/www.blondinbella.se
Blondinbella är enormt överskattad! Lätt målgrupp har hon också – tonåringar som tror att de ska bli lika framgångsrika som hon. Nej, jag ger inget för henne alls. Att ha startat sin karriär och byggt upp den med en blogg där hon i princip bara ljög och provocerade är i mina ögon inget att se upp till!
Och du har en fantastisk karriär där du inspirerar unga människor till att
ta egna initiativ och tro på sig själva? Utan en blogg?
Den 29 april 2011 16:41 skrev Disqus :
Svarar under din kommentar Deeped för jag håller med dig, vad fan Annika, Svensk avundsjuka när den är som bäst. Jag är inget fan av det Blondinbella skriver om eller ingår i hennes målgrupp, men man måste ju vara imponerad av vad hon gör med det hon har skapat!
@Jardenberg, riktigt kul att läsa om det här.
MVH
Fredrik Näs
@jocke Blir så innerligt glad att få ingå i “årets bästa lineup”. Ämnet “magiska mobila maskiner” får inspirationen att flöda.
Ledsen jag missade detta grymma event! Längtar nu tills jag är hemma och kan luta mig tillbaka i soffan och njuta av Bambuser klippet. Mvh Rikard Windh
Har sett hela klippet nu. Verkligen bra! Jag fick mycket inspiration till både det ena och andra. Några highlights: Baekdals Marketflow med den kommande Targeted trenden , Annas “Underskatta inte SMS – det är ett hiskeligt bra sätt att kommunicera på”. “Bara Gör!”, Katarinas “Det är så jobbigt att sända SMS”, “Mingla minnas finnas och fly”, “isolation och iDentity”, Kristinas “Vem är intresserad av Timbuktu eller vad han hette för någonting om 70 år? Allvarligt!?”, Isabellas “jag kan inte ägas av 100 000 pers som läser bloggen…passar det inte får dom skita i det” Stort tack till er alla!