Facebook är den populäraste sajten i Storbritannien. I alla fall om man tittar på den tid som spenderas på de 7635 sajter som Nielsen Online mäter. De senaste siffrorna för april visar att Facebook stod för 12,7 procent av alla internetanvändares tid i Storbritannien. Det ska jämföras med 7,2 procent under april föra året.
Bland övriga sajter i topp hittar vi sajter som MSN/Windows Live, Google, eBay, Yahoo!, BBC och YouTube. Vad som är anmärkningsvärt är att de 10 största sajterna svarar för nästan hälften (45,1 procent) av britternas tid online.
I genomsnitt spenderade en användare 22 timmar och 20 minuter under april. Det är en ökning med 34 procent sedan april 2008.
Mätningen är fel, då det faktiskt är en mycket större tårta (eller tidåtgång) än mätningarna visar.
Och jag är inte ens Nielsen som mätar även om namnet stämmer.
Det finns en faktor i mätningen som inte finns med som variabel. Den finns väldigt sällan med, men de som tar med den kan få upplysande resultat.
Mätningen är fel, då det faktiskt är en mycket större tårta (eller tidåtgång) än mätningarna visar.
Och jag är inte ens Nielsen som mätar även om namnet stämmer.
Det finns en faktor i mätningen som inte finns med som variabel. Den finns väldigt sällan med, men de som tar med den kan få upplysande resultat.