The Bivings Report har genomfört en undersökning av sajterna hos de 100 största tidningarna i USA. De tittade framförallt på vilka features som sajterna har och jämförde också vad som hänt sedan förra året.
- RSS-användandet ökade med 21 procentenheter och nästan alla har det idag. Ingen tidning har börjat med annonser i RSS-flödena.
- 92 procent av tidningarna har någon form av video på deras sajter.
- På sajterna har 95 procent minst en reporterblogg och 93 procent av dessa tillåter kommentarer.
- En tredjedel har möjlighet att kommentera artiklar. Fortfarande relativt få, men ökningen är markant från 2006.
- 29 procent kräver registrering för att komma åt hela materialet på sajten. Det är en ökning med med 6 procentenheter. Bland dessa kräver endast 3 tidningar en betald prenumeration, resten har fri registrering.
- Mobilen är i fokus. I årets mätning är det 53 procent av tidningarna som producerar material för mobilen. Denna siffra mättes inte ens i förra årets undersökning…
Hela undersökningsmaterialet finns tillgängligt i en Excel-fil. Där finns möjlighet att gräva vidare och se de enskilda tidningarnas resultat.
1 thought on “Hur ser sajterna ut för de 100 största tidningarna i USA?”