Alla pratar om hur viktigt det är med utveckling. Och alla pratar om hur bra the Economist är. Så ser vi den här videon:

Och påminns om en konferens den 20-21/10 som heter Media Convergence Forum och som verkar helt oumbärlig för alla i mediebranschen.

För egen del är jag redan uppbokad. Den 20/10 panelar jag på fantastiska Real Time Really Disruptive Media och den 21/10 sitter jag som expertgranskare hos Vinnova och diskuterar ansökningar till Forska och Väx 2009.

Men någon annan måste väl åka dit tänker jag (så jag hoppas vi kan värva någon att skriva lite till Mindpark.se). För det kan väl inte vara så illa att ingen i branschen tycker det är värt investeringen? Eller?

Tipstack till Peter EsseiLove som hittade videon till mig.

Uppdatering: Jag borde givetvis berättat att det här är del fyra i serien “Shift happens/Did you know”. Har du inte sett de tidigare så ska du göra det också.