economist

Samvetsfråga till mediebranschen

Alla pratar om hur viktigt det är med utveckling. Och alla pratar om hur bra the Economist är. Så ser vi den här videon: Och påminns om en konferens den 20-21/10 som heter Media Convergence Forum och som verkar helt oumbärlig för alla i mediebranschen. För egen del är jag redan uppbokad. Den 20/10 panelar … Read more

jardenberg kommenterar – 2008-12-06

Marknadschefer vägrar blogga – dags för en utmaning? vem blir först ut? en relaterad fråga är var Bonnier R&D och MKTmedia håller hus? Recensera företag på reko Reco.se och skänk pengar till Stadsmissionen – Nikke tipsar om bra kampanj på spännande sajt. Om stålbad och kreativa språng. – titta på den avslutande sammanställningen om skillnaden … Read more

Mer musik – om internetradio

Economist skriver i sitt nästa nummer om internetradio och hur världens motsvarigheter till STIM har ett elände att försöka hänga med. Man berättar om STEREO HITS i Guatemala (tips på bra länk?), som med annonsörer som Coca-Cola, Pepsi och Panasonic sänder global radio över internet. Mr Najera Ponce also keeps costs down by neglecting to … Read more

Economist om den nya uppkopplade tiden

Som vanligt är Economist bra. Inte sådär ”bleeding-edge-bra” utan mer analytiskt och ”sett-i-ett-större-sammanhang-bra”. Det just nu aktuella numret tar man sig an den trådlösa revolutionen. Eftersom jag är en ivrig tillskyndare av tanken att ”offline” snart är ett historiskt ord så gillar jag naturligtvis att stora elefanter som Economist hjälper till att pusha trögskallarna i … Read more

Glöm inte de sociala nätverken – de är inte bara på skoj!

Niklas Jonasson, VD på Citygate, ger sig på att sammanfatta jobbtjänsterna på nätet. En grannlaga uppgift och han kompletterar också med en mer genomgående analys av Monster. Intressant läsning. Men något saknas. De tjänster som beskrivs är alla väldigt mekaniska till sin form och passar egentligen bäst för massrekryteringar. Min uppfattning är nog att de … Read more