- 160 filmcitat med Schwarzenegger | Videofeber
- Brightkite Blog » New! Brightkite Group Text
- Last Day at Google
- Why $300 per Hour Consultants Give Away Everything They Know for Free. – WalterNaeslund.com
- YouTube’s new design and features
- Why I won't buy an iPad (and think you shouldn't, either) – Boing Boing
- Justin.tv – TheCadmus, great Twitter client
- 14 hours to iPad, the line was formerd, Apple Store Palo Alto on Flickr – Photo Sharing!
- Livskartan | jardenberg unedited
- Blog | Episodic
- How 5 Brands Are Mastering the Game of Foursquare
- Sistine Chapel
- WordPress › Blog » WordPress 3.0, Beta 1
- The Unauthorized TechCrunch iPad Review
- WSJ iPad subscription officially $17.29 per month — is Murdoch insane? — Engadget
- How Will The End Of Print Journalism Affect Old Loons Who Hoard Newspapers? | The Onion – America's Finest News Source | Onion News Network
- Get ready to have your mind blown – The Puzzler
- Google tweaks Gmail's HTML5 web app to better utilize iPad screen space — Engadget
- Om oss | Reklambyrå Middag
- Ny roll för kameramobilen | Bildspecial | SvD
– Tack Feber. Det här gav mig en fantastiskt morgonrush.
– Min gamla favvis bkite expanderar i flera riktningar. Förmodligen känner man att man inte kommer att kunna spela på samma planhalva som Gowalla och Foursquare så då gäller det att hitta nästa modell istället. Check.in har jag skrivit om tidigare (det börjar närma sig släpp) och här är en grupp-sms-tjänst. Hmm, jag kan förstå det igår och idag, men kan det vara rätt för imorgon?
– Kan vara läge att följa: ”For the immediate future, however, I plan to spend the next few weeks writing up some of my experiences at Google (no, I won’t divulge any trade secrets), so if you enjoy that sort of thing, stay tuned.”
– Så sant. Det handlar inte bara idealism, det handlar om allt godis man får tillbaka.
– Håller med Jesper fullständigt. Det är ändringar till det bättre över hela linjen. Och jag är lycklig över att kvaliteten på deras noflash-spelare blir bättre och bättre.
– Wow, trodde aldrig att jag skulle säga att det känns som Cory är ute och flyger. Men här tycker jag faktiskt det – han fokuserar på fel sak här. Det här är egentligen bara ett nytt och löjligt kompetent fönster mot ”one machine”. Istället fokuserar han på allt den inte är. Men vi får väl vänta och se.
– Hmm, det här var inte alls så dumt http://thecadmus.com/ Just att följa konversationen är den svaga punkten på twitter. Jag testkör ett slag så får vi se hur det håller ihop. BTW, sa jag att det är två killar och lika många laptops som utgör hela deras operations.
– Sökningar på iPad line börjar ge lite resultat…
– Det här tyckte jag var en lite cool tanke. Jag skulle gärna ta emot tips på liknande ansatser från annat håll.
– Google köper ännu ett företag i video-nischen. Spännande, men nu börjar det väl snart bli fullt med videoter i googleplex? Hmm…
– Fem bra exempel på hur man kan använda LBS för marknadsföring och kundrelationer.
– Så otroligt välgjort. Se dig omkring, zooma med scrollhjulet och bara bara fascineras av kvaliteten.
– Jag tror inte jag kan hålla mig. Mindpark behöver ändå biffas upp inför omstarten och det vore kul att testa det nya temat där. Lite orolig för att ställa till något som dödar Mindparks fina position hos Google, men det får väl vara en risk jag tar. Någon som hinner före?
– Rolig recension av Arrington. Och shit vad han gillar den.
– Gamla gossen Murdoch verkar ha bestämt sig för samma modell som för många tidningsprenumerationer: krama ut så mycket så möjligt från de få som är beredda (jag skrev inte ”dumma nog”) att betala. Snart vet vi. Jag är ganska säker på att de första rapporterna kommer att prata om ”supersucce” och ”slutsålt” (?) för att sedan smygande förändras till ”vi anpassar kontinuerligt vårt erbjudade”…
– The Onion News Network är inte bara ett underbart format. Det är ett manus som verkligen inte går av för hackor. ”Well, while I acknowledge the stackability of newspapers…”
– Får man lov att vara hur smart som helst? Den här kanske är skitgammal, men jag har aldrig sett den för och jag är stum av beundran.
– Jag begriper verkligen inte gnället på dagens iPhone-version av gmail – jag tycker den är GRYM! Jag hoppas verkligen man fortsätter utveckla browserversionerna och inte slösar resurser på att underhålla en massa olika apps för olika miljöer.
– Hur coolt är inte det här?
”Men om man skippar reklamsnacket så är vi en fullservice reklambyrå i Karleby i Finland. Det låter ju inte ovanligt men det som gör oss ovanliga är att vi är ongdomar mellan 14 och 15 år hela bunten. Speciellt? Jajjamän!”
– Jag har en ny kärlek i min iPhone. Hipstamatic. Bara titta. Gå sedan in på Flickr och sök på Hipstamatic för ännu fler underverk. Ja, det är digitalt trolleri, men satan så vackert det blir.