Aktuellt

Jaiku är tillbaka och Danne dansar av lycka

Förra fredagen dog bubblan en smula – Jaiku packade oväntat ihop fullständigt. Det blev en lång helg för förvirrade bubblare. Vi försökte med Twitter, Friendfeed, och en massa andra obskyra tjänster. Till och med Pownce fick en chans. Men inget kändes rätt. Jag erkänner. Jag är Jaiku-beroende (psst, Niclas: tyvärr tror jag inte vi varken … Read more

Det närvarande och sammankopplade nätet

Allt finns på internet, men hur ska man få det att hänga ihop? Jag har funderat på det länge, och ännu intensivare efter att jag lyssnat på Johan SvH:s presentation om Myqube. Jag var kritisk redan då, liksom Daniel i en postning här på mindpark.  Det är ju som bekant lätt att vara negativ, men … Read more

Google Ad Manager (så ska ett annonssystem fungera)

I helgen har jag jobbat med nästa fas inför migreringen till Google Ad Manager. På hd.se, en av sajterna i Mindpark-sfären, kör vi nu Googles annonslösning i skarp drift på tio positioner. Vi slog över switchen natten mellan söndag och måndag för att inte sabba veckostatistiken, och so far har det varit en underbar övergång. … Read more

Reklam blir inte bättre än så här

Japp, Tiger Woods kan gå på vattnet. Men jag är ännu mer imponerad av marknadsfolket på EA, världens största utgivare av speltitlar. Företaget har tidigare imponerat genom att fortsätta växa och dominera en svår marknad. Man har aktivt utvecklat spännande intäktsmodeller (ett exempel av många, från Business week) och på de flesta sätt visat att … Read more