Många prognoser blir det…

Förutom att göra egna prognoser har eMarketer sammanställt ett stort antal undersökningsföretags prognoser för internetannonseringen i USA i år och nästa år. Och trots att prognoserna spretar lite så ligger tillväxten i samtliga prognoser över 10 procent i år och nästa år.

eMarketer pekar också på att tillväxten för de fyra stora portalerna – Yahoo!, Google, AOL och Microsoft – under första halvåret i år låg på 19 procent.

us online ad spend growth

Den senaste prognosen från eMarketer (augusti 2008) visar att onlineannonseringen kommer att nå 24,5 miljarder dollar i år och växa till 28,5 miljarder dollar 2009.


8 thoughts on “Många prognoser blir det…”

  1. Både och, se månad ovan i tabellen…

    November blir spännande med många färska prognoser. Bland annat från eMarketer. I Sverige släpper IRM siffror för tredje kvartalet 11 november och 28 november publicerar de sin prognos för 2008 & 2009.

    Reply
  2. Både och, se månad ovan i tabellen…

    November blir spännande med många färska prognoser. Bland annat från eMarketer. I Sverige släpper IRM siffror för tredje kvartalet 11 november och 28 november publicerar de sin prognos för 2008 & 2009.

    Reply
  3. Nej, du har rätt. Men jag tolkade eMarketer som att prognoserna som släpptes i oktober var post-Lehman. Men som sagt var, vi får nog avvakta prognoserna i november för att se hur krisen påverkar…

    Reply
  4. Nej, du har rätt. Men jag tolkade eMarketer som att prognoserna som släpptes i oktober var post-Lehman. Men som sagt var, vi får nog avvakta prognoserna i november för att se hur krisen påverkar…

    Reply

Leave a Reply