samarbete

JMW, sociala medieakuten, almedalen

Koll på sociala medier i Almedalen

Min vecka i Almedalen 2010 blev precis ännu mer spännande. För att inte tala om hur spännande det blir för alla medverkande där. Citerar från JMW: Arbetsdagen för sociala medieakuten inleds med en livesänd analys av sociala mediediskussionerna dagen innan. Tillsammans med Jocke Jardenberg kommer JMW och dagsaktuella inbjudna panelmedlemmar att lyfta highs and lows i … Read more

Mindpark #037: När Gudrun förstörde Internet

Dagens mediala samhälle kräver att Internet alltid ska finnas. Men hur bra fungerar det egentligen om det blir lite sämre väder ute? Måste vi ändra sättet vi arbetar och tänker för att garantera att Internet verkligen finns när det behövs som mest? Jag tror det, men för att förklara varför måste jag ge en ganska … Read more

Värdet av att snacka – och värdet av att lyssna…

För någon vecka sedan kom det ett par negativa postningar från Hjalmar (”Don’t talk, do!”) och från Mikael Palmstedt (”Mindpark, Swedish superklein counterpart to the e-lab?”). Förutom att Mikael Pawlo, MD på Mr Green tryckte tillbaka (”Talk is Really Cheap These Days – If You Are a Man”), och att jag själv lämnade ett par … Read more

Moratorium – ny fart efter sommaren

Moratorium är ett dramatiskt ord. Så här säger ne.se: ”överenskommet tillfälligt avbrott i viss verksamhet; särsk. om rustningsstopp: ett ~ för underjordiska kärnvapenprov” (och så här säger wikipedia). Nu ägnar sig inte Mindpark åt underjordiska kärnvapenprov, men däremot gör jag ett planerat avbrott i ett av våra verksamhetsben. Det som brukar kallas för mergers and … Read more

Transparens – därför funkar det

Det har varit mycket spinn runt transparens de sista dagarna. Björn har skrivit ett bra inlägg under rubriken ”The trouble with transparency” som bygger vidare på hans gamla postning där han lovade att han skulle bli sveriges mest transparenta VD. En utmaning som vi var ett par som plockade upp… Niclas följde upp genom att … Read more

Mindpark ny delägare i Sourze

Pressmeddelande 2007-12-20 Mindpark går in som delägare i nättidningen Sourze. Tidningen, som skrivs av sina läsare och drivs av privata entreprenörer, får därmed in några av Sveriges största medieföretag i ägargruppen. – Sourze är ledande på ett medieområde i stark tillväxt. Vi ska bidra med kraft och kompetens för att vidareutveckla en redan mycket god … Read more