Hela 83 procent av internetanvändarna i åldern 10-14 år i USA spenderar 1 timme eller mer om dagen online. Det visar en undersökning från Doubleclick Perfomics. För TV är motsvarande siffra 68 procent. Tidningar, tidskrifter och radio ingår också i undersökningen men siffrorna för dessa medier är betydligt lägre.
Undersökningen visar också att 72 procent har en profil på åtminstone ett socialt nätverk. 54 procent har en MySpaceprofil och 35 procent har en Facebookprofil. Hela två tredjedelar (64 procent) besöker sociala nätverk åtminstone en gång om dagen. Och en tredjedel spenderar fyra timmar eller mer i veckan på de sociala nätverken.
Bloggar är inte lika stort i denna åldersgrupp. Endast 8 procent säger att de läser bloggar regelbundet, ytterligare 31 procent säger att de läser då och då. 40 procent säger att de läser sällan och 20 procent svarar att de ldrig läser bloggar.
Bland sökmotorerna är Google den klara favoriten. 78 procent säger att de oftast använder Google och 14 procent anger Yahoo! som favorit.
2 thoughts on “Internet större än TV bland kidsen”