3g

jardenberg kommenterar – 2009-01-17

Doing Journalism Differently – Ahhh, the obamameter. Koll på löftena. How Search Marketers are Reaching Local Customers on Facebook – Q&A with G5’s Devin Davis – Nu gäller det. Vi måste jobba ännu hårdare för de lokala pengarna. Al Jazeera legger ut Creative Commons-video fra Gaza – Smart sätt att få ökad impakt i propagandakriget. … Read more

Problemen i branschen är större än vi tror

Härom dagen satt Martin Jönsson och jag i en soffa på Branschdagarna och var tråkigt överens om det mesta. Bland annat lyfte Martin fram uppgiften att ”- Nu är nätet huvudkanalen för nyhetskonsumtion. Även för 65 plus.” Och så är det ju. Sedan kombinerar vi med en av mina reflektioner: Nere i entrén möttes vi … Read more

Economist om den nya uppkopplade tiden

Som vanligt är Economist bra. Inte sådär ”bleeding-edge-bra” utan mer analytiskt och ”sett-i-ett-större-sammanhang-bra”. Det just nu aktuella numret tar man sig an den trådlösa revolutionen. Eftersom jag är en ivrig tillskyndare av tanken att ”offline” snart är ett historiskt ord så gillar jag naturligtvis att stora elefanter som Economist hjälper till att pusha trögskallarna i … Read more