psykografi

Personifiering och Behavioral Targeting

Inom marknadsföring pratar man en hel del om segmentering, alltså processen att dela in en marknad i mindre delar t ex i demografiska, kulturella och geografiska aspekter. Det kanske fortfarande fungerar i den traditionella företagsekonomin (knappt) men på den digitala marknaden har det förändrats drastiskt. Den digitala revolutionen kretsar kring interaktion. Inte bara genom knapptryckningar … Read more

Hur man blir cool på facebook

Posten Great Sociala Media Statistics på Sociala Media Today ställer ett antal intressanta frågor rörande lite tankar som jag tror många har kring det sociala mediaträsket. Företag sjunker. Det vet inte var de ska ta vägen och kämpar frenetiskt för att komma på fast mark. Jag hade tänkt jag skulle svara på de frågorna under … Read more

Psykografi – Nyckeln till sociala nätverk

Är sociala medier för alla? Jag ska våga mig på något modigt och svara ja på den frågan, men inte utan motivering. Att skapa en social profil och få den att gå ihop med företagets produkter, tjänster och kärnvärden är definitivt mer eller mindre svårt beroende på vilken marknad företaget arbetar på. Det är naturligtvis … Read more