radical transparency

jardenberg kommenterar – 2009-01-18

Fel säger forskare om Googles utsläpp – Håller med Jeroen. Deppigt. Men inte otippat. Calais 4.0 Released: Linked Data Meets the Commercial Web – Jag vill verkligen skrota svenskan. Vi hamnar ju utanför så mycket bra. Mystik är bra för varumärket – Deeped hyllade också mystiken i ett samtal för ngn vecka sedan. Jag menar … Read more

Det är inte synd om Farbror Bosse

I helgen när svd.se genomförde sitt misslyckade skifte till ny sajt skickade jag ett sms till Bo Hedin och uttryckte mina sympatier. Bosse är en av mina gamla favoriter från aftonbladet.se-tiden och en härlig person på alla sätt. Tyckte det var synd att han skulle drabbas av sånt här strul. Men nu ser jag att … Read more

Den öppna redaktionen – varför inte?

En annan sak från Branschdagarna i Örebro: ”99% av det redaktionella arbetet kan ske helt öppet” – och det inte bara kan ske, det bör ske öppet. Jag är ju en stor vän av radical transparency, och menar att det absolut har sin plats på en modern tidningsredaktion. Vi måste helt enkelt sluta betrakta det … Read more

Inte lätt det där med nya medier.

Metrobloggen har hamnat i blåsväder. Eller, ja, iaf stormar det i bloggosfären. Andra har redan skrivit mycket och bra om det som hänt och det är solklart att det finns flera olika läger. Surast är Makan Amini själv som skriver: ”Metrobloggen – Vi gör som vi vill, när vi vill” och som till och med … Read more