otippat

Den ostoppbara kommunikationen

Åhh vad det pratats nu om problemet, eller möjligheten, med att tankar, texter och bilder återpubliceras och länkas till överallt. Diskussionerna uppstår ju överallt, kommentarerna spretar iväg. Japp. Så är det. Det fortsätter vi återkomma till efterhand. Men det här fick mig att småle en smula. Följande utspelar sig. Jag gör ”share with note” på … Read more

jardenberg kommenterar – 2009-01-18

Fel säger forskare om Googles utsläpp – Håller med Jeroen. Deppigt. Men inte otippat. Calais 4.0 Released: Linked Data Meets the Commercial Web – Jag vill verkligen skrota svenskan. Vi hamnar ju utanför så mycket bra. Mystik är bra för varumärket – Deeped hyllade också mystiken i ett samtal för ngn vecka sedan. Jag menar … Read more

Jaiku goes open source

För en timme sedan publicerades posten ”We’re going open source” på Jaiku-bloggen, och det är bara ett utdrag ur den längre posten från Google Code som heter: ”Changes for Jaiku and Farewell to Dodgeball and Mashup Editor”. I korthet: Nu gasar man ordentlig med migreringen till Google AppEngine Man integrerar oAuth i Jaiku När allt … Read more

Jag dissar inte Stora Bloggpriset

Aftonbladet och Bloggportalen kickar igång Stora Bloggpriset. Kul, med tanke på att kompisen Bonniers delar ut Stora Journalistpriset. Opassande-emma tackar nej på grund av tidsbrist och det kan jag enkelt förstå och respektera, men andra var mindre lättbegripliga. Schaber Nestor, tex, tar en avig ståndpunkt och är väldigt negativ. Medievärlden kollar med lite bloggprofiler som … Read more

Vägverket rör till det rejält

Alldeles nyss landade det en pressrelease från vägverket i medierna. Avsikten är att ”förtydliga reglerna kring varumärken och personliga registreringsskyltar”. Jag tycker inte man lyckas. Ur texten: – En person som heter Zlatan kan alltså få tillåtelse att ha en skylt med det namnet, trots att det är ett registrerat varumärke. ”HD” är visserligen ett … Read more

Skånskt, internt, men ändå intressant

Starcom är en kaxig byrå och här nere i skåne kan man lugnt påstå att de gungar båten ganska rejält. Mer än en gång har jag hört annonschefer sucka tungt över deras förhandlingstaktik. Personligen (allt här är ju personligt, så det där var en onödig markering) tycker jag att de går för hårt fram ibland. … Read more