Aktuellt

Åh, vilken underbar affärsmodell

Krisen slår till på alla plan. De stora organisationer och företag som vanligtvis lägger en ansenlig peng på att stötta open source-projekt börjat se över sina kassakistor. Det riskera att drabba projekt som är i aktiv utveckling, för som sagt – att något är gratis betyder inte att ingen betalar.  Ett sådant projekt är Miro. … Read more

Mini Seedcamp – 20 team utvalda

Nästa vecka invaderas Helsingborg av smartskallar. Det ska bli fantastiskt kul att vara med om ett Mini Seedcamp på hemmaplan, och få känna inspirationen flöda. All övrig information, länkar, fluff, finns i den här tidigare bloggposten. So, without further ado, här är de tjugo tävlande teamen. 1Calendar – nätbaserad kalender för studerande att dela med … Read more

Clay Shirky – en ÄKTA smartskalle

I förra veckan tipsade jag om Moving Images Malmö (#mim09) i min lilla  konferens-guide. Nu är det dags att uppgradera det tipset till ”obligatorisk närvaro”. Anders Mildner som håller i programmet meddelar nämligen att Clay Shirky kommer att medverka. Det blir inte bättre än så. Den mest självklara boken 2008 för alla som är intresserade … Read more

En stor dag för OpenID

Vi har ju tjatat OpenID och Open Stack här på bloggen sedan starten. Och alldeles nyss hade Daniel och jag en liten diskussion i kommentarerna till inlägget om att Twitter också börjar agera på Single Sign On-området. På senare tid har jag argumenterat hårt för att vildvuxenheten av login-lösningar kommer att gå genom en självsanering … Read more

RT: tre smartskallar till förfogande

I förra veckans post om läget i mindpark lovade jag att vi skulle posta profilerna för Erik, Danne och Peter. Vassegoa, här är deras utökade hisspresentationer. Se till att retweeta, rejaika, reblogga till max, så att alla som förtjänar det får chansen att hugga på de här tre smartskallarna. Erik Forsberg – Dom kallar mig … Read more

Kommentarer till ”10 vägar till lönsamhet”

Bosse Svensson, VD för utvecklingsbolaget MKTMedia och en god vän, gav sin syn på branschens framtid under rubriken ”Leta inte gratismodeller” i förra numret av Medievärlden. Han går ut hårt och det är helt klart att vi tycker olika om en hel del… Min grundläggande tes är att vi är på väg in i ett … Read more