rapport

Tredje veckan med #mindpark100

Vi närmar oss tjugo poster och viss rutin börjar infinna sig. Det är en intressant övning att försöka hitta en rytm i posterna. Att försöka se till att de växlar mellan nära och långt bort, mellan stort och sådant som kanske landat lite i glömska, mellan teknik och människa, mellan kioskvältare och lite med lågmälda … Read more

Nästan en vecka med listan

Fem procent klart, och för en gångs skull känns det lätt och lustfyllt att det ha 95% kvar. Satsningen på 100 texter på 100 dagar, ”Mindpark: 100 mediahändelser under 00-talet”, har fått ett fantastiskt mottagande. Engagemanget är stort, det twittras, länkas och kommenteras (kolla vilken grym kvalitet på flera av kommentarerna) som aldrig förr. Lycklig … Read more

PricewaterhouseCooper och medievärlden

Under dagens mötesrace i Stockholm sprang jag inom Hotel Diplomat för att lyssna när PricewaterhouseCooper levererade ”Global entertainment and Media Outlook 2009-2013”. Jag ska inte vara taskig mot PwC och i detalj gå in på vad jag tyckte om deras presentation, och jag tänker heller inte berätta att man hittar mer korrekta uppgifter på mindpark … Read more