tyskland

Kundrelationer mindre viktigt i en högkonjunktur?

Kundvård är viktigast i kristider. Så resonerar många av de Tyska företagen i en lågkonjunktur enligt marknadsförbundets tidningen Tendens. Konsultföretaget BBDO har gjort en undersökning bland 300 tyska marknadschefer som svarar så här på vilka krisåtgärder som är bäst “in this economy” som man säger på andra sidan pölen: Förbättra kundrelationer 86,7% Optimering av organisation … Read more

Sociala nätverk i Storbritannien, Tyskland och Frankrike

Jupiter Research har tittat på hur användningen av sociala nätverk ser ut i Storbritannien, Tyskland och Frankrike. Mellan 2006 och 2007 växte antalet användare snabbt. Till stor del beroende på att MySpace släppte lokala versioner från 2006 och att Facebook öppnade upp för fler än studenter i september 2006. I september 2008 uppgav 16 procent … Read more

Varannan video som ses online i Tyskland är en YouTube-video

I augusti 2008 såg 26 miljoner tyskar tillsammans 3,1 miljarder videos online. Det visar siffror från comScore Video Metrix. Google har en marknadsandel på 52 procent. Det motsvarar 1,6 miljarder videos under augusti. YouTube står för 94 proceent av Googles siffror. Avståndet ner till övriga på listan är gigantiskt. På andra plats hamnar ProSiebenSat1 med … Read more

Rubrikannonser online

Internetanvändare i Tyskland, Frankrike och Storbritannien läser rubrikannonser i betydligt större utsträckning online än i print, enligt en ny undersökning från JupiterResearch. 21 procent av internetanvändarna uppger att de läser rubrikannonser online minst en gång i månaden. Motsvarande siffra för print är 15 procent. I Frankrike är andelen som läser rubrikannonser online nästan dubbelt så … Read more

Medieinvesteringarna i Tyskland fortfarande lägre än toppåret 2000

De totala medieinvesteringarna i Tyskland ligger fortfarande på en lägre nivå än toppåret 2000. Enligt ZenithOptimedia växte medieinvesteringarna i Tyskland från 16,1 miljarder euro 1996 till 20,0 miljarder euro 2000. Sedan kom lågkonjunkturen och medieinvesteringarna minskade; ner till 16,0 miljarder euro 2003. Från 2004 har annonseringen ökat och förra året landade annonseringen på 17,5 miljarder … Read more

Mer topp 10: Japan, Tyskland, Frankrike & UK

Igår tittade vi på de största sajterna i USA. Idag går vi vidare och tittar på de tio största i Japan, Tyskland, Frankrike och Storbritannien. ComScore har under de senaste dagarna släppt siffror för december 2007. Google och Microsoft hamnar inte helt oväntat högt på listorna i samtliga länder. I Japan ligger dock inte Google … Read more