frankrike

Sociala nätverk i Storbritannien, Tyskland och Frankrike

Jupiter Research har tittat på hur användningen av sociala nätverk ser ut i Storbritannien, Tyskland och Frankrike. Mellan 2006 och 2007 växte antalet användare snabbt. Till stor del beroende på att MySpace släppte lokala versioner från 2006 och att Facebook öppnade upp för fler än studenter i september 2006. I september 2008 uppgav 16 procent … Read more

Internetannonseringen ökar med 23 procent i Frankrike

Enligt siffror från France Pub, som eMarketer publicerar, så kommer onlineannonseringen i Frankrike att omsätta 913 miljoner euro. En ökning med 23 procent jämfört med 2007. Dock minskar tillväxten för nätet i år, jämfört med förra året då var ökningen hela 35 procent. Även utomhus kommer att öka, men endast med 2 procent och alla … Read more

Rubrikannonser online

Internetanvändare i Tyskland, Frankrike och Storbritannien läser rubrikannonser i betydligt större utsträckning online än i print, enligt en ny undersökning från JupiterResearch. 21 procent av internetanvändarna uppger att de läser rubrikannonser online minst en gång i månaden. Motsvarande siffra för print är 15 procent. I Frankrike är andelen som läser rubrikannonser online nästan dubbelt så … Read more

Mer topp 10: Japan, Tyskland, Frankrike & UK

Igår tittade vi på de största sajterna i USA. Idag går vi vidare och tittar på de tio största i Japan, Tyskland, Frankrike och Storbritannien. ComScore har under de senaste dagarna släppt siffror för december 2007. Google och Microsoft hamnar inte helt oväntat högt på listorna i samtliga länder. I Japan ligger dock inte Google … Read more

Helt kort – Frankrike är ett märkligt land

Jag har sagt det förr, då oftast i anslutning till deras anala förhållande till Google, men det förtjänar att sägas igen. Vi ska vara glada att Napoleon fick smisk till slut. Idag har det varit final i deras presidentval, och då visar man tydligare än någonsin vilken isolerad liten ö man allt för ofta utgör. … Read more