Aktuellt

24HBC över – för den här gången

Jag tror inte någon lämnade 24 Hour business camp igår utan ett leende på läpparna. Lyckliga men trötta, för det var ingen picnick. Det jobbades verkligen hårt, en mycket försiktig uppskattning är att de flesta nog klämde in minst 18 timmars jobb, vilket alltså ger 1.620 arbetsimmar totalt. Det är 40 arbetsveckor, ungefär ett manår … Read more

Finnes: 1000-tals kunder. Sökes: ansvarsfulla webbhotell

Det är dags att göra en ordentlig insats för de små företagen på den lokala marknaden. Vi har ju tidigare gått igenom ett sätt av många för oss som medieföretag att öka våra intäkter på nätet. Men ett viktigt element saknas där – den lokala handlarens egen närvaro på nätet. Många lokalsajter satsar stort på … Read more

Snart kan du hittarecept.se på din lokala sajt

Mat är hett. Att laga mat, att handla mat, att diskutera mat. Taffel vinner pris som årets nättidskrift, Arla lanserar en av de mest populära iPhone-applikationerna och webbtjänsterna tuffar på med ständigt ökande siffror. Men en sajt ökar mer än alla andra. Tomas Wennström, som normalt sett är mest känd för podcasten What’s Next, och … Read more

Låt oss presentera: Emo Vote – en plugin för WordPress

Den enklaste formen av användarmedverkan är att klicka på en knapp för att ”tycka till”. Klassiska varianter är dagens fråga, tumme upp/ner, stjärnmärkning och ranking. Men det är trubbiga instrument, och i ärlighetens namn – inte speciellt roliga. Men adderar man lite känslor så… [uppdatering: Emo Vote är nu släppt. Du kan hämta den från … Read more

Webbransonering – en bra idé?

Debattens vågor gick höga under slutet av 2008. Både inom och utom ”vår” sfär diskuterades frågan om hur webb och papper ska förhålla sig till varandra. I ljuset av vikande upplagor, tidningskrisen i USA, relativt svaga intäkter i de nya kanalerna så väcktes åter frågan om man kanske var ”för bra” på nätet. Att man … Read more