Mer malmö
i juleskrud
i juleskrud
rejält med julen i år.
Eller hur? Visst känns det så? Tack till Sydsvenskans ekonomiavdelning för nostaligtrippen ;)
Tack till min kära mor, som har full(!) koll…
Den mobila tv-marknaden i Asien, Nordamerika och Europa kommer att vara värd 4,4 miljarder euro om 4 år. Det förutspår Screen Digest i en ny rapport om tv i mobilen. Vidare tror de att prenumerationstjänster kommer att dominera marknaden och generera mer än 90 procent av intäkterna. En kraftig tillväxt av antal prenumeranter; 140 miljoner … Read more
För länge sedan skrev jag om bloggande på en mailinglista och myntande spontant begreppet ”mjölkbondens förbannelse”. Och så kan det ju kännas ibland – man tar på sig ett åtagande med en blogg, i synnerhet en där man i princip lovar dagliga uppdateringar. Ibland är det tungt och ibland tar det emot. Å andra sidan … Read more
Spotify gör mig lite fånig ;)
Fler använder Instant-messaging (IM) i mobilen, speciellt tonåringar. Enligt AP-AOL Instant Messaging Trends Survey så använder var fjärde (25 procent) IM i mobilen och bland tonåringar är det en tredjedel (32 procent). Den totala användningen av IM ökar. Tre fjärdedelar av de vuxna säger att de sänder mer IM än e-mail. Bland tonåringarna är föhållandet … Read more
får vi positionering i iPhone?
är en av guds gåvor…
Jag trodde nog inte att jag skulle posta något som producerats av microsoft, i synnerhet inte något som handlar om vikten av dialog. Men här har de fått till det så bra att det inte går att låta bli. Dialog eller separation. Precis så är det ju. Och det är lika angeläget för oss alla … Read more
Saffransskorpor med pinjenötter…
Två tredjedelar av de som använder mobiltelefon för privata samtal har under de senaste halvåret använt någon form av innehållstjänst. De vanligaste tjänsterna är sändning eller mottagning av bilder/MMS, 48 procent uppger att de gjort detta. En fjärdedel har använt någon form av påminnelsetjänst och en femtedel har surfat på internet, lika många har använt … Read more
Påtagligt
De dagar jag inte rapporterat in (jag hinner ju inte!) har bland annat ägnats åt möte med birthday.se, TU:s arbetsgrupper för unga vuxna och nätmätningar, tre telefonmöte och två fikamöten. Dessutom har jag meckat en del med att få ordning på min mobila arbetsmiljö så att jag slipper K850i som var nästan lika dålig som … Read more
Vintern kom snabbt kanske?
Consumers in Europe har precis publicerats av Eurostat. Rapporten innehåller en hel del om transporter, energi, post- och bankväsende. Men även intressant fakta om internet- och mobilanvändningen i EU. Det som framförallt är bra med denna rapport är att det finns jämförbar statistik för alla länder i EU. Andel hushåll som har tillgång till internet … Read more
Update: den 11 december släppte google äntligen en app som funkar även på egen domän. Men du kan inte hämta den på det vanliga stället (suck). Surfa med nallen till m.google.com/a och ladda hem. Du får då en applikation som heter ”Mail by google” så det är bäst du raderar den gamla för att undvika … Read more
Att internetanvändningen ökar i hela Europa har vi tidigare konstaterat. Även European Interactive Advertising Association visar i sin senaste Mediascope från 10 europeiska länder på tillväxten. Men den ökade tiden som allt fler människor spenderar online måste göra att tiden till andra aktiviteter minskar. 96 procent av internetanvändarna medger att de ägnar mindre tid åt … Read more
med morris
Förra inlägget blev så långt så jag fyller på här efter lunchen. Sociala medier internt – den som vågar vinner. Så lyder rubriken på Fredrik Wackås uppstart efter lunchen. Och han chockstartar genom att köra utan slides. Me like – men det är trist att inte ha tillgång till underlaget efteråt. Han kanske lägger upp … Read more
Mindpark är ju ständigt på jakt efter smartskallar. Nu vet jag inte hur smart det kan sägas vara att häcka på Facebook, men jag måste ju i vilket fall som helst kolla in Facebooks annonsmodell som kallas för Beacon och börjar lattja lite med deras Social ads. Så nu rullar vår första ”platsannons” för fullt … Read more
European Interactive Advertising Association (EIAA) har genomfört sin undersökning Mediascope för femte året. I undersökningen tittar de framförallt på utveckling av medierna kopplat till internetanvändningen. För den yngsta gruppen i undersökningen är mönstret tydligt: digitalt regerar! Både när det handlar om spenderad tid och frekvens. 16-24-åringar spenderar 10 procent mer tid på nätet än de … Read more
Precis som i lördags sitter jag på konferens, och precis som i lördags gör jag lite noteringar på en och samma sida. Så gör en klassisk reload om du vill se det senaste. Den här gången är det ”Disruptive media: Sociala medier för kommunikatörer” som arrangeras av Annika Lidne och hennes Lidne Inc. Hygienfaktorerna är … Read more